جزیره کیش به عنوان سرمایهای غیر قابل وصف با طبیعت و جفرافیای بی نظیرش و با سیاست گذاری درست صورت گرفته، به مقصد اول گردشگری مدرن در ایران تبدیل شده و با اقدامات اساسی و ارزشمندی که صورت گرفته، در مسیر تبدیل به یکی از کانونهای توسعه یافتگی در منطقه است.
بنابراین تعامل سازنده با رسانه ها و استفاده از ظرفیت موجود برای تسریع در شتابی توسعه و پیشرفت متوازن کیش امری مهم و اساسی است که با طراحی چنین رویدادهایی می توانیم به آن دست یابیم.
1- تقدیر از آثار برتر، درخشان و تاثیرگذار تولیدکنندگان محتوا در رسانههای ارتباط جمعی
2- جهت دهی و تشویق به تولید آثار ماندگار و جذاب رسانهای برای استفاده افکار عمومی
3-تقویت کیش به عنوان برند ملی و بینالمللی گردشگری
4- تقویت امید و نشاط در اطلاعرسانی عمومی از کیش
5 -معرفی و اطلاعرسانی پتانسیلهای موجود در جزیره کیش در حوزههای مختلف گردشگری، سرمایهگذاری و...
6-ایجاد بستری مناسب برای آموزش دستآورهای نوین در زمینههای مطبوعاتی
7-فرصتی برای ارتباط بیش از پیش رسانهها با سازمان منطقه آزاد کیش و پوشش اخبار
8-تشویق رسانهها به درج اخبار و گزارشها (با موضوعات مد نظر) در رسانههای متبوع
9-کمک به ترغیب و اقناع سرمایهگذاران برای انتخاب کیش جهت اجرای پروژه های بزرگ و متنوع
10-معرفی اقدامات در دست اجرا و گذشته منطقه آزاد کیش
بخشهای جشنواره
در چهار بخش زیر برگزار میشود.
1- رسانههای سراسری
2-رسانههای محلی (استان هرمزگان)
3-شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، واتساپ و سایر پیام رسان های داخلی)
4-بخش مردمی (اینستاگرام) (فقط در یک رشته عکس برگزار می شود)
رشته های فعالیت
در سه رشته یا بخش برگزار می شود.
1-گزارش، گفت و گو، خبر، یادداشت و سرمقاله
2-عکس
3- چند رسانه ای/ ویدئو/ صوتی ( به شرط انتشار و انعکاس در خروجی رسانه ها و شبکه های اجتماعی)